18 Kasım 2012 Pazar

VENÜS TERAZİ'de ''Her Şifa Bir Zehirdir ... Mühim Olan Dozdur!''




28 Ekim - 21 Kasım arası Terazi'de ilerleyen Venüs 2-3 gün kadar Güney Ay Düğümü ile 150 derecelik açı yapacak. Terazi'nin Venüs'teki varlığı bize koşullara uyumlu olmayı ve her durumda dengemizi korumayı hatırlatmaktadır. Gündeme taşıdığı bir başka nitelik de, hem kendimize hem de başkalarına karşı adil olmaktır. 150'lik açının geç ortaya çıkan sonuçlar ve geç oluşan idrak ile ilgili olduğunu çeşitli vesilelerle ifade etmiştim. Güney Ay Düğümü ise alışkanlıklarımızı, kolayımıza gelenleri ve kısmen geride bırakılması gereken davranış modellerini tarifler. Kısacası, bu görünüm geçmişte yaşanmış olan bazı uyumsuzluk ve haksızlıkların, geçmişte benimsediğimiz tavırlar ya da aldığımız kararlardaki dengesizlik ve tutarsızlıkların, hayatımızı ve özellikle ilişkilerimizi nasıl etkilediğinin altını çizmektedir. Bu aralar aşk ilişkilerimizi, evlilik ve iş ortaklıklarımızı, kontratlarımızı, ortak kararlarımızı, anlaşmalarımızı masaya yatırır, onları bize etkilerini ve bizim onlara katkımızı gözden geçiririz. Düzeltilmeye ihtiyaç duyulan birçok yan bulacağımıza hiç kuşku yok!

Ay Düğümlerine dair bugüne özgü bir başka görünüm de, Ay'ın her iki düğüme yaptığı ılımlı açılardır. Dolayısıyla yukarıda bahsettiğim değerlendirme ve düzenlemeleri yapmaya başlamak için oldukça iyi bir gündür. Muhtemelen Oğlak'ta biraz daha gergin olan ve bizi duygusal açıdan kitleyen Ay, ters giden konulara odaklanma ihtiyacımızı arttırmış ve böylece de, Kova'ya geçtiğinde yaratıcı çözümler bulmamız için, göz ardı ettiğimiz soru ve sorunları önümüze çıkartmıştır.

Hayatınızda ve ilişkilerinizde ''cerrahi müdahale veya restorasyon'' gerektirdiği belli olan alanları tanımlamak için bugünü iyi kullanın Dostlar. Ve lütfen, adını koyduğunuz bu sorunların hangi tutum ve davranışlarınıza bağlı olarak bugüne kadar sizinle birlikte yol aldığını da olabildiğince analiz edin. Akrep'te yol alan Retro Merkür size bu konuda yardımcı olacaktır! İlişkiler tek kişinin hatasıyla belli bir noktaya gelmez. daima karşılıklı olarak yapılan ve devamına göz yumulan bazı hataların sonucu olarak bir yere varırız. Dengeyi bulmak, yaşamla ve çevremizdekilerle uyumu sağlamak, uyumlu olmayan ilişkileri veya ilişki modellerini elden geçirmek için, suçlayıcı değil çözümleyici ve adil olmak gerekir.

''Ben doğru olanı yaptım!'' ... ''Benim niyetim iyiydi!''... ''Tek suçum şudur; çok sevdim ve çok güvendim!'' ... ''Yardıma ihtiyacı vardı, ben de sonuna kadar yanında durmaya çalıştım!'' ... ''Onun iyiliği için konuştum!'' ... ''Sonuçta ben haklıydım! Ve beni üzenlerden bir bedel istemem normaldi.'' ... ''Haddini bildirmem gerekiyordu!'' ... gibi cümleleri kurarken lütfen ünlü tıp adamı ve düşünür Paracelsus'un şu muhteşem sözünü hatırlayın: ''HER ŞİFALI MADDE AYNI ZAMANDA ZEHİRDİR! MÜHİM OLAN DOZDUR...'' İnsanlara hak etmedikleri kadar anlayış, taşıyamadıkları kadar ilgi, değerlendiremedikleri kadar akıl, talep etmedikleri kadar destek, hazmedemeyecekleri kadar övgü ya da eleştiri, altından kalkamayacakları kadar bilgi, gevşemelerine neden olacak kadar garanti, umudu kesmelerine neden olacak kadar ceza vermeyin! Dozu ayarlanmamış uygulamalardan kimseye hayır gelmez...

Bugün doz ayarlarınızı yeniden yapın Dostlar... Yapın ki, geçmişte yaşadıklarınız üstünüze gölge değil, önünüze ders ve yolunuza ışık olsun :)

Windmills of Your Mind - Room 507 yorumuyla beni bir kez daha hayran bıraktı kendine...




Hiç yorum yok: